Du kan have en nok så god hjemmeside på nettet, men er der ingen der kan finde den, så kan alt arbejdet og al den gode markedsføring være ligegyldigt. Det svarer til at have det flotteste visitkort, som du ikke giver til nogen, når du netværker og tager ud til potentielle kunder.
Der findes et hav af eksperter, som kan hjælpe dig med at finde ud af hvad du skal gøre, for at komme længere op i søgeresultaterne, og vinder du et decideret SEO bureau, kan de også udføre det meste af arbejdet med det for dig. Derudover har bureauer som disse alle de værktøjer der overhovedet er brug for, for at måle at der sker resultater i arbejdet.
Hvordan vælger du SEO udbyder?
Der er én ting man skal være meget opmærksom på, én ting der 100 % skiller skidt fra kanel, når man skal vælge en SEO ekspert eller et -bureau, som skal hjælpe én: Er tilbuddet for godt, så gør det ikke. Beklager, det kan være fristende at tage imod de tilbud, hvor udbyderen lover dig konkrete resultater, men det er bare ikke muligt. Hvis han kunne love dig dette ville han enten være spåmand eller være nødt til at have direkte adgang til Googles prioteringsfastsættelse. Sidstnævnte er noget ikke så sandsynligt, og førstnævnte er også ret tvivlsomt, og ikke noget man bør basere sin forretnings SEO-strategi på.
Derfor, hvis du støder på nogen, der siger at de kan få dig på side én på et år fx, så sig NEJ TAK – nej nej nej nej TAK! Ingen kan love det. Man kan som SEO ekspert godt gisne og side, at det er sandsynligt, at hvis vi ligger vores kræfter på det og det søgeord, så vil der være en god chance for at ende på side ét på det inden for et år, men en seriøs SEO ekspert vil aldrig love noget.